Earthquake Hackathon
Πότε: 12/10/2019, 12:00 – 18:30
Διοργανωτές: Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Ερευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ, Οργανισμός ΕΕΛΛΑΚ, Ελληνογερμανική Αγωγή
Tα σεισμικά κύματα από τον σεισμό στην Αλβανία που έγινε στις 14:04:25.2 (UTC) στις 23 Σεπτεμβρίου 2019 έφτασαν αρχικά στον σχολικό σεισμογράφο στην Ηγουμενίτσα στις 14:04:58.4 και μετά από μισό λεπτό στον σχολικό σεισμογράφο στην Αθήνα στις 14:05:36.0
- Θα μπορούσε το σχολείο της Ηγουμενίτσας να στείλει προειδοποίηση στο σχολείο στην Αθήνα πριν την άφιξη του σεισμού;
- Θα μπορούσε το σχολείο των Τιράνων πρώτο να ειδοποιήσει τα αλλά δυο σχολεία;
Παρακολουθήστε ένα μοναδικό εργαστήριο για μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς που αγαπούν τον σχεδιασμό αλγορίθμων και την ανάπτυξη ανοικτού κώδικα για την επίλυση προβλημάτων.
Πρόσφατες σεισμικές δονήσεις στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου – όπως έχουν καταγραφεί από στο σχολικό δίκτυο σεισμογράφων του Εθνικού Αστεροσκοπείου – SNAC – θα είναι διαθέσιμες (σε μορφές κυματομορφών) στους συμμετέχοντες μέσα από την Ελληνική Υπηρεσία Δεδομένων HELIX , ώστε να αναπτύξουν αλγορίθμους που θα προσβλέπουν στην έγκαιρη προειδοποίηση (early warning system) για τους σεισμούς.
Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει παρουσίαση του προβλήματος, ανάλυση των παραμέτρων, παρουσίαση παραδειγμάτων και στη συνέχεια εφαρμογή στην πράξη με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των προτάσεων των συμμετεχόντων, που θα εργαστούν σε ομάδες.
Η νικήτρια ομάδα θα λάβει ένα σχολικό σεισμογράφο νέας γενιάς.
Το εργαστήριο διοργανώνεται από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το Ερευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ, τον Οργανισμό ΕΕΛΛΑΚ και την Ελληνογερμανική Αγωγή στο πλαίσιο των έργων SNAC, OPENAIRE και OSOS, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εγγραφές εδώ
Ανοιχτά σχολεία σε δράση
Πότε: 12/10/2019, 10:00 – 18:30
Διοργανωτές: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ελληνογερμανική Αγωγή (EA)
Εκπαιδευτικοί από τα ελληνικά σχολεία της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας Open Schools for Open Societies (OSOS) συναντώνται για να παρουσιάσουν βέλτιστες πρακτικές «ανοιχτότητας». Το (OSOS) προσφέρει στο σύγχρονο σχολείο ένα ισχυρό πλαίσιο ανάπτυξης και μετασχηματισμού με έμφαση στη συν-δημιουργία και στη μαζική χρήση υψηλής ποιότητας «ανοιχτού» εκπαιδευτικού περιεχομένου (τόσο από επίσημους όσο και από άτυπους εταίρους) και σε εργαλεία και υπηρεσίες εξατομικευμένης μάθησης και διδασκαλίας των φυσικών επιστημών, με τα σχολεία να γίνονται εκκολαπτήρια και επιταχυντές καινοτομίας. Ο βασικός στόχος της προσέγγισης του OSOS είναι να περιγράψει και να υλοποιήσει σε μεγάλη κλίμακα μια διαδικασία που διευκολύνει τη μετατροπή των σχολείων σε καινοτόμα οικοσυστήματα και κόμβους διάχυσης της επιστημονικής γνώσης, με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την τοπική κοινότητα να μοιράζονται την ευθύνη της αύξησης του επιστημονικού κεφαλαίου και της ανάπτυξης της ενεργούς πολιτειότητας
Open School Doors for Parental Involvement
When: 12/10/2019, 10:00 – 16:00
Organizer: Ellinogermaniki Agogi (EA), Computer Technology Institute and Press “Diophantus”
The seminar will present the outcomes of the Open School Doors project. In order to establish suitable school and parent partnerships, a training framework for educators has been developed in the context of the “Open School Doors” project, which supports them in organizing the integration process of migrant students at school and, indirectly, triggers the parents’ support for that integration process as well. The training program provides teachers with a comprehensive guide onto how effective collaboration between parents and teachers may be promoted and how integration can emerge as a shared design process, overarching all respective stakeholders. Motivation, knowledge and competences of any teacher involved is strengthened together with the respective pupils and their parents in order to shape their active integration. The workshop will take place in English
Προωθώντας τη διαπολιτισμική εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες
Πότε: 12/10/2019, 14:30 – 16:00
Διοργανωτής: Ελληνογερμανική Αγωγή (EA)
Σε ποιους απευθύνεται: εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους σε μουσεία, εργαζόμενους σε ΜΚΟ.
H προσφυγική κρίση των τελευταίων χρόνων ανάγκασε τις ευρωπαϊκές κοινωνίες να βρεθούν μπροστά στις μεγαλύτερες αλλαγές και προκλήσεις των τελευταίων δεκαετιών. Είναι κοινά αποδεκτό ότι η εκπαίδευση διαδραματίζει βασικό ρόλο στην επιτυχή ενσωμάτωση των μειονεκτουσών ομάδων στην κοινωνία. Για αυτό και είναι εξαιρετικής σημασίας να μπορούμε να προσφέρουμε εκπαίδευση ενηλίκων χαμηλού επιπέδου και να ενισχύσουμε τις βασικές ικανότητες των ενηλίκων προσφύγων και μεταναστών.
Σε αυτό το εργαστήριο θα ορίσουμε τις διαπολιτισμικές ικανότητες και θα παρουσιάσουμε τρόπους και εργαλεία που θα οδηγήσουν στην αύξηση των διαπολιτισμικών αξιών στους ανθρώπους, γεγονός που θα οδηγήσει σε μία προσέγγιση της διαδραστικής μάθησης προσανατολισμένη προς το διάλογο.
Στο δεύτερο μέρος, θα συμμετέχετε σε ειδικά σχεδιασμένα παιχνίδια, τα οποία ενθαρρύνουν την συμπερίληψη των συμμετεχόντων. Θα εκπαιδευτείτε στο πώς να μπορείτε να πραγματοποιήσετε και οι ίδιοι αυτά τα παιχνίδια με τις ομάδες που εργάζεστε και θα προμηθευτείτε σχετικό υλικό.
Εγγραφείτε εδώ
Φέρνοντας την έρευνα αιχμής στη Φυσική στη σχολική τάξη
Πότε: 12/10/2019, 12:00 – 18:30
Διοργανωτές: Ελληνογερμανική Αγωγή (EA),
Ινστιτούτο Επιταχυντικών Συστημάτων και Εφαρμογών (IASA)
Πιστεύετε ότι ανακαλύψεις όπως αυτή των Βαρυτικών κυμάτων ή του Μποζονίου Higgs μπορούν να ενταχθούν στη σχολική πρακτική με τρόπο κατανοητό και συνεπή; Μπορείτε να φανταστείτε τους μαθητές σας να επισκέπτονται εικονικά το CERN ή το VIRGO, να αναλύουν πραγματικά πειραματικά δεδομένα και να συνομιλούν με τους πρωταγωνιστές των πιο σύγχρονων ανακαλύψεων της Φυσικής; Θέλετε να γίνετε μέλη μιας διεθνούς κοινότητας εκπαιδευτικών και ερευνητών στο χώρο της Φυσικής και της Διδακτικής της Φυσικής, με τους οποίους θα μπορείτε να αλληλεπιδράτε, να συνεργάζεστε και να ανταλλάζετε ιδέες και πρακτικές;
Στο εργαστήριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών: «FRONTIERS: Φέρνοντας την έρευνα αιχμής στη Φυσική στη σχολική τάξη» θα παρουσιαστεί το όραμα του έργου FRONTIERS για την εισαγωγή της έρευνας αιχμής στη Σύγχρονη Φυσική στη Σχολική τάξη. Θα εισαχθείτε στην παιδαγωγική προσέγγιση του FRONTIERS και θα εξερευνήσετε μαζί μας εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί από εξειδικευμένους επιστήμονες στα πεδία της Φυσικής Υψηλών Ενεργειών, της Αστρονομίας Βαρυτικών Κυμάτων, της Φυσικής Νετρίνο, της Αστροφυσικής και της Κοσμολογίας. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου αυτού θα έχετε τη δυνατότητα να μιλήσετε απευθείας με ερευνητές στο χώρο της Φυσικής. Θα εξερευνήσετε μαζί μας πως οι ερευνητές αναλύουν δεδομένα από το πείραμα ATLAS στο CERN χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό HYPATIA, θα κάνετε εικονική επίσκεψη στο κέντρο ελέγχου του παρατηρητήριου Βαρυτικών κυμάτων VIRGO στην Ιταλία και θα μάθετε πως μπορείτε εσείς και οι μαθητές σας να βοηθήσετε στη βελτιστοποίηση της απόδοσης ενός τέτοιου ανιχνευτή μελετώντας τις πηγές «θορύβου» του.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής στους συμμετέχοντες μετά τη λήξη του εργαστηρίου. Για τη συμμετοχή σας απαιτείται κατά την εγγραφή σας στο συνέδριο να δηλώσετε ότι θέλετε να παρακολουθήσετε το εργαστήριο «FRONTIERS: Φέρνοντας την έρευνα αιχμής στη Φυσική στη Σχολική τάξη». Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Eπικοινωνήστε μαζί μας
Εμμανουήλ Χανιωτάκης, Φυσικός | Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, Ελληνογερμανική Αγωγή E-mail: echaniot[at]ea.gr | Tηλέφωνο: 210-8176790
Χριστίνα Κουρκουμέλη| Τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ
E-mail: hkourkou[at|phys.uoa.gr Tηλέφωνο: 210-7276947
Η συμβολή του εκπαιδευτικού θεάτρου στη δημοκρατική τάξη
Πότε: 12/10/2019, 12:00 – 13:30
Διοργανωτής: Ελληνογερμανική Αγωγή (EA)
Το έργο Democracy through Drama επιδιώκει να αντιμετωπίσει ζητήματα που αφορούν στη σύγχρονη σχολική τάξη, με στόχο τη δημοκρατική ευαισθητοποίηση των μαθητών και την ενθάρρυνση της συμμετοχή σε διαδικασίες εντός και εκτός σχολείου. Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα σε δασκάλους/καθηγητές (συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών με ελάχιστη ή μηδενική εμπειρία στο Εκπαιδευτικό Δράμα και Θέατρο στην Εκπαίδευση) να δουλέψουν με ειδικούς, να εφαρμόσουν τεχνικές δράματος και να «ενεργοποιήσουν» τη φωνή των μαθητών και την ενεργή συμμετοχή αυτών στο δημόσιο γίγνεσθαι. Στο τελευταίο μέρος του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν δυνατότητες χρηματοδοτήσεις σχολείων και οργανισμών στο πλαίσιο των δράσεων κινητικότητας ΚΑ1 και συμπράξεων ΚΑ2, με άξονα την σύνταξη ενός επιτυχημένου Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ανάπτυξης.